Sunday, November 12, 2017

„Imam problem!"

U svojim ranim 20-im godinama bila sam tek jedna prosječna omladinka. Zdrava za svoje godine. Voljela sam izlaziti. Izlaske je pratila i koja čašica. Ma bar jedno pivo! A znate kako je kada se izađe, a ne izlazi se bez cigareta. Dobro, nisu to uvijek bili takvi izlasci. Nekada se znalo otići i na palačinke, kolače. Pa uštipci. Pa šta sve ne! U jednom trenutku sam shvatila da imam viška kilograma, ali sam ipak bila uvjerena da sam zdrava, a moji nalazi su to i potvrđivali. Prosto nisam vidjela da imam problem. A i nije to u startu bilo puno kilograma viška, a oni su se mogli prekriti malo širom garderobom.

Za višak kilograma, okrivljivala sam hormone, teške kosti i genetiku zbog koje mi se i voda prima. Moja mama i danas dok pravi brdo hrane, tvrdi da je to genetika iako višak kilograma imamo samo ja i ona. Ostali članovi porodice su u tip-top formi uključujući i one sa slika starih preko 50 godina.

Za umor sam optuživala naporan posao. Za nedostatak kondicije.... hm! Nisam ni priznavala da je nemam, jer sam puno šetala. Po ravnom. A za ono „uz brdo“, normalno je da vam duša izađe na nos. Ne, nije normalno. Ako već na 3.-4. spratu ne možete normalno razgovarati s osobom koja se penje s vama – imate ozbiljan problem. 

Višak kilograma, umor, nedostatak seksualne želje, bezvoljnost, želja da provedete cijeli dan uz TV ekran i drugi simptomi često nisu posljedica hormonalnog poremećaja, nego je hormonalni poremećaj rezultat nezdravog života. Ne koristite medicinsku terminologiju da opravdate loše stanje svog tijela. Vrlo jednostavno: ako imate zdravstveni problem, idite kod doktora, potvrdite dijagnozu i uzimajte terapiju koju doktor preporuči! Vratite se na šuplju viljušku kada budete i po mišljenju doktora zdravi, i konačno počnite i zdravo živiti. Prvi korak vas kao „medicinski“ zdrave osobe koja živi nezdrav život jeste da priznate da imate problem. Ovo priznavanje nije početak zdravog života. Ono je njegova pretpostavka.

Ako provodite par sati uz računar, par sati uz TV, uz sve to jedete slatkiše i grickalice i sve to zalijevajte sa sokovima koji sadrže šećer i ne bavite se nikakvom tjelovježbom – vi živite nezdrav život. Ako na poslu jedete brzu hranu – vi živite nezdrav život. Osoba koja živi nezdrav život ne može biti zdrava osoba.

Znam da mnogi od onih koji će doći do kraja ovog teksta, neće prihvatiti ovu jednostavnu činjenicu. Šta vas sprječava u tome? Neki jednostavno ne žele da se odreknu užitka i uživanja o životu. Neki tvrde da će početi u ponedjeljak. A zauvijek će biti neki ponedjeljak. Neki sljedeći ponedjeljak. O ovim zabludama drugi put.

No comments:

Post a Comment